2009. június 15., hétfő

T-Mobil Web'n'walk és Ubuntu 9.04

A hétvégén kezembe került egy Compaq laptop, amelynek a gazdája megpróbálta a Web'n'walk stick-et felinstallálni a Windows XP gépére. Miután ez a művelet megszakadt, eljött hozzám, hátha tudok kezdeni vele valamit.

Tudtam is, letöltöttem a Web'n'walk Manager nevű programot és feltelepítettem.
Ezután az internet gyönyörűen működött a Windows XP-n.
Óvatosságból azért a gépet ki is kapcsoltam, majd megint be, hogy lássam, tényleg működik és ne csináljak magamból bohócot. És működött.

Szépen becsomagoltam a laptopot a táskájába és felsétáltam hozzá úgy 200 méterre.
Ott elővettem a gépet és bemutattam a tudományomat. Természetesen csúfos bukás lett a vége. Az XP csilingelt összevissza, majd amikor végre kapcsolódott, nem lehetett semmit megnyitni a böngészőkben, mert fél letöltésnél nem igazán jutott tovább.

Miután változatos eredménytelenséggel eltöltöttünk 1 órát (közben a gyerekeink játszottak, kilocsolták a kakaót, ilyesmik), közöltem, hogy ebből linux lesz, mert nem vagyok hajlandó ezzel többet bíbelődni.

Szépen becsomagoltam a gépet újra, hazaballagtam és csendesen felraktam egy Kiwi 9.04-et, ami tulajdonképpen egy Ubuntu 9.04.

A Web'n'walk stick-et felismerte és paraméterezte is, de csatlakozni persze nem tudott (a Windows-nak sem sikerült teljesen ez a művelet, bár nem volt kék halál, ahogy pár fórumon olvastam).
Kicsit olvastam a neten és kiderült, hogy az automatikus beállítás nem teljesen jó, kicsit módosítani kell.

Az alábbi képeken látható beállításokkal a kapcsolat teljesen jól működik, azóta is használható.

A jelszó és felhasználónév megadása is szükséges volt, habár nem használja a rendszer.















A hitelesítés módszerei közül 2-t el kellett távolítani, maradnak a képen láthatóak.















És végül, Automatikus PPP-re kell váltani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése